Pages

Thursday, March 24, 2011

UpSi & PeRtUkArAn

Akhirnya aku berjaya gak melangkah kaki ke UPSI.... Mcm la sblm nie aku xpernah msk UPSI... Msk mmg pernah tp blaja kat sana xpernah g... Ntah kali ke berapa apply futher study, akhirnya aku dpt gak sambung... Dpt msk U 2 yg best... dr dulu mmg berangan2 nk msk U.... Skrg br impian jd kenyataan...

Mggu lepas dh g daftar kat UPSI... Dpt sambung dlm couse Muzik... Ngat nk larilah dr bidang muzik tp still gak dpt wlpn muzik 2 pilihan ketiga aku... Xpe la, dh rezeki aku agaknya (sedapkan hati sdri) huhuhu... Yg bestnya aku g melenggang n bw surat tawaran je semata2, hehehe... Nmpk sgt mcm aku xbersedia apa2... Bkn apa, sblm 2 cbuk dgn camping, 2 yg xprepare apa2... :-)

Penat gak la seharian kat UPSI... Jarak antara 1 bangunan dgn 1 bangunan pnya la jauh... Melecet kaki aku... Almaklumlah, pakai kasut baru beli la katakn... Hehehe.... Kak Mastura byk tlg aku dlm hal2 nie... Thanks k.mas... Lap u la... Hehehehe...


Pertukaran sek... Mcm best je bnyinya... Mmg best bg org yg jauh dr family, mcm aku nie... Dh hampir 6 thn aku berbakti kat Perak nie... Nk gak berbakti kat negeri sdri gak.... Thn nie aku ambik peluang utk apply pertukaran nie... Nk blk Penang... Harap2 dpt la... Nk guna cable besar, xder la plak... Cable elektrik je aku ada... Huhuhu...

Syarat utama pertukaran, sama ada ikut suami @ isteri... Tp aku nk ikut sapa??? Aku ikut kata hati je la... Xkn nk cr suami angkat plak... Hehehe... Skrg nie br hbs proses kemaskini maklumat peribadi... 2 pn byk kali buka portal e-OPERASI xleh... Geram pn ada gak... Mcm xnk bg tukar je... Guna berukband br leh buka n isi2 smua yg patut...


1 April br leh buka portal e-GTukar... Tgn dh xsabar nk menaip kat e-gtukar 2... Mana la thu, kot2 air tgn pertama nie akan terus berjaya... Moga apa yg di impikan akan jd 1 realiti...

0 comments: