Pages

Tuesday, August 10, 2010

RaMaDhAn DtG LaGi...

Sok bermula la hari baru dlm hidup seluruh umat Islam di seluruh dunia... 1 Ramadhan 1431 Hijrah... Ramadhan dtg lagi...

Aku pn di lahirkan pada bulan Ramadhan... Maknanya dh genap 26 thn aku merasai bulan Ramadhan nie... Aku bersyukur ke hadrat Ilahi kerana telah memanjangkan usiaku untuk merasai lagi keberkatan di bulan yang mulia ini...

Aku berdoa agar aku di beri kesempatan untuk menyempurnakan ibadah puasa ini dgn penuh kesabaran... Tetiba teringat plak zaman puasa dulu2... Indah sgt2... Klau time kat kg dulu, mggu first puasa je semua adik beradik penuh meja untuk bersahur... Dh msk mggu 2nd n 3rd hanya tggl mak, abah n adik bongsu je.. Yg ln2 semua dh mls nk bgn... Mggu last baru penuh blk meja mkn...

Kelakar pn ada sbb bersahur smbl mata tertutup coz ngantuk sgt2... Bila time nk berbuka, kul 7.15 dh siap penuh meja... Fuh!!!! mmg lapar giler la... Mata dh menjeling2 tgk hidangan yg penuh atas meja... Tp skrg dh xdpt nk rasa mcm 2 lg coz semua dh duk jauh dr kg...

Bila dh tggl bujang2 mcm nie, mls dh la nk bgn sahur... Klau bgn pn, just minum air masak, n trus tido blk... Ambik syarat je bersahur... Hehehe... Xder mood nk mkn pagi2.... Mood tido je byk... Hahaha... Smggu sblm raya br leh blk kg... Dpt la jg berpuasa dgn family... Lambatnya nk cuti....



0 comments: