Pages

Sunday, August 1, 2010

I CiTy

















Semalam merupakan hari yg paling penat dlm mggu nie... Hati berbunga riang coz dh xsabar2 nk g ikut rombongan KEMAS ke3 tmpt yg menarik... Kul 4.30 pg dh terkejut jaga... Xcited la katakan... Pas 2 sambung blk tido sbb masih terlalu awal... Kul 5.20pg dh bgn blk coz kul 6.00 dh nk kuar g tggu bas... Dh mmg seronok giler nie... Ngatkn aku, sya, hsmate dia n kwn hsmate dia jd org first yg smpi kat sana tp rupa2nya dh ada org ln yg lbh awal dr kami...


Tggu pnya tggu dr gelap xnmpk apa2 smpi la secerah2nya, br la bas dtg... Janji kul 6 pg tp kul 7 br nmpk "muka" bas... Dh nmpk bas, xder la rasa nk marah g... Rasa lamanya nk smpi ke R&R T.Malim, padahal dekat je tmpt 2... Dh siap breakfast, perjalan bermula... Kul 11, smpi la kat Putrajaya... Mula la berjalan2 kat keliling Putrajaya 2... Xder xtvt menarik nk buat... Just ambik gmbr2 je... Pas Zohor, bertolak g Nilai...


Smpi je Nilai mula la acara singgah menyinggah dr 1 kedai ke 1 kedai... Aku just jd tukang tawar je utk kwn2... Padahal aku lgsng xbeli pn kain2 kat c 2... Agaknya senyuman manis n kepetahan aku bercakap membuatkan harga yg mahal bleh kurang dgn mendadak... (bangga 2...) Lenguh segala urat kakiku.. Berbaloi gak la dpt beli tudung yg sepatutnya harga RM25 dpt d kurangkan jd RM15... (jeles sya coz tudung dia RM18.. hahaha)

Kul 6 dh bertolak blk dr Nilai... Hati dh melonjak2 coz nk ke tmpt yg amat ku nanti2kn... (teruja sgt2 sbnrnya...) Singgah Dengkil utk mkn n solat.. 1 lg bas tersesat ntah kemana... Kul 8.30 gerak ke Shah Alam... (I City i'm coming... hehehe...) Kul 10 dh nmpk cahaya2 lmpu d I City... (hati dh teruja sgt2... dh fikir mcm2 gaya nk posing..) Smpi je simpang nk g parking, driver pusing ke arah simpang bertentangan... Ngatkan uncle 2 nk parking tmpt ln tp tup2 dia ckp xjd nk g coz jln jem n dia ada xtvt sok pg...

Nyampahnya rasa.... Aku dh xcited nk g I City... Tp tetiba je jd mcm nie (rasa mcm nk g penampar je uncle 2... geram sgt2...) Akhirnya aku dpt gak terima kenyataan xjd g I City... Ngatkn bas yg 1 lg pn xjd g jg tp pas smpi je Slim River, aku dpt thu bas yg 1 lg singgah ke I City, tension ku dtg kembali.... (sumpah seranah kuar dr mulut utk uncle 2... tp bkn bnda2 xelok la...)

Smpi skrg rasa kesal 2 ada... Penat x berbaloi lgsng... Klau ku thu jd mcm nie, xdernya aku nk g rmbgn 2... Baik duk rmh je... Penat pn x...

I City, ku akan ke sana jua 1 ari nnt... Tggu kedatanganku....

0 comments: