Pages

Monday, January 10, 2011

Bila Org PPD Dtg....

Ari nie persekolahan bermula mcm biasa... Pg2 dh ada perhimpunan.. Kul 8.20 pg guru-guru n murid2 gerak masuk kelas masing2... Aku ambik peluang g mkn coz kelas aku kul 9.10 smpi kul 11.30 pg...

Pas rehatkan budak kul 10.40 pg, aku pn ambik la kesempatan g library bc surat khabar.. Lum smpi 5 minit pegang n baca surat khabar, loceng hbs rehat pn bunyi... So bergegas la blk aku msk kelas...

Tgh khusyuk ngajar, tetiba aku nmpk sorg lelaki menuju ke arah kelasku... Dia tgk aku mengajar dgn muka yg serius... Aku pn perhati la blk mukanya... Aku pn xder la senyum... Dlm hati terdetik sesuatu "mcm aku kenal je muka org nie"...

Nasib baik dia xmsk kelas aku... Dia melencong ke arah kebun berhampiran dgn kelas aku... Pas 2 br aku teringat, rupa2nya dia En Basha, org PPD... Dia merupakan org yg bleh d katakan terkenal la d PPD Btg Pdg...

Smua ckgu2 mula cbuk coz tetiba dia mnta jadual kedatagan murid... PK HEM la yg paling xtentu arah jdnya... Nie la jdnya klau ada org PPD turun kat sek... Nasib2...

0 comments: